Nejpoužívanější internetové vyhledávače
Existuje několik úhlů pohledu, podle kterých můžete určit nejpoužívanější internetové vyhledávače. Celosvětově vám však pravděpodobně vždy vyjde jako vítěz nedostižný Google.
Dnes se na ně podíváme z pohledu tržního podílu a průměrného měsíčního vyhledávání.
Z hlediska celosvětového tržního podílu
- Google – jednoznačně nejpoužívanější internetový vyhledávač na světě. V současnosti má podíl na trhu vyhledávačů kolem 92%.
- Bing – druhý největší internetový vyhledávač v USA a celkově druhý největší na světě. Vlastní ho společnost Microsoft a má podíl na trhu kolem 2,7%.
- Baidu – největší internetový vyhledávač v Číně a čtvrtý největší na světě. Má podíl na trhu kolem 1,1%.
- Yahoo! – vyhledávač vlastněný společností Verizon Media. Má podíl na trhu kolem 1%.
- Yandex – největší internetový vyhledávač v Rusku a druhý největší v Evropě. Má podíl na trhu kolem 0,5%. Podle odhadů má Yandex v Rusku podíl na trhu kolem 50%, což z něj činí dominantního hráče na ruském trhu s vyhledávači.
- DuckDuckGo – internetový vyhledávač, který se zaměřuje na ochranu soukromí uživatelů. Má podíl na trhu kolem 0,5%.
- AOL Search – vyhledávač vlastněný společností Verizon Media. Má podíl na trhu kolem 0,2%.
- Ask.com – internetový vyhledávač, který se zaměřuje na odpovědi na konkrétní otázky. Má podíl na trhu kolem 0,1%.
- WolframAlpha – vyhledávač, který poskytuje komplexní výpočty a data. Má podíl na trhu kolem 0,1%.
- Dogpile – vyhledávač, který kombinuje výsledky z několika jiných vyhledávačů. Má podíl na trhu kolem 0,05%.
Je důležité si uvědomit, že tržní podíly se mohou lišit v závislosti na regionu a že existuje mnoho dalších menších internetových vyhledávačů.
Z hlediska průměrného měsíčního vyhledávání
Podle statistiky internetového trhu na začátku roku 2021, největší měsíční počet vyhledávání měl Google s více než 92 miliardami vyhledávání za měsíc.
Následovaly Baidu s asi 14 miliardami, Bing s více než 12 miliardami a Yahoo! s více než 4 miliardami vyhledávání za měsíc.
Opět platí, že tato čísla se mohou lišit v závislosti na období a regionu. Česká republika byla v tomto ohledu dlouho výjimkou, protože zde platil za nejpoužívanější vyhledávač Seznam. Ten však své místo už před několika lety přenechal celosvětovému gigantovi Googlu, jehož čísla rok od roku rostou také na tuzemském trhu. Seznam používá spíše starší generace a jeho užívání tak stále klesá.
Další články:
-
BONUS: 15 % kreditu na Srovname.cz ZDARMA
-
BONUS: 2 000 Kč na Zboží.cz
-
Jak je důležitý design e-shopu a odlišení se od konkurence
-
Jak chytré notifikace zvýšily tržby o 59,81 %
-
3 důvody, proč je výhodné navštívit e-shop ambulanci Eshop-pohotovost.cz
-
Získávání nových emailových kontaktů a objednávek? S Děkovačkou je to hračka